11 mars 2009

Newton Faulkner

Med jämna mellanrum försöker jag hålla mig uppdaterad på vad som händer i musikväg världen över - eller iallafall England och USA. iTunes är ett perfekt sätt att kunna lyssna på de låtar som ligger högt för tillfället. Det var så jag upptäckte Newton Faulkner, en engelsk artist med dreads som hunnit fylla 24 år. Han är känd för sitt akustiska gitarrspel, där han slår på strängarna och gitarrkroppen om vartannat. Hans debutplatta heter Hand built by robots och innehåller flera trevliga godbitar. Den stora hiten från skivan är Dream catch me, som innehåller de ingredienser som behövs för att göra en riktigt bra låt. Ofta kommer ju artister och band som slagit i England och USA till Norden efter ett tag, och jag har bara väntat på att Faulkner ska breaka här, men inget har hänt. Jag drar mitt strå till stacken och presenterar här låten som förändrade hans liv, Dream catch me:


Inga kommentarer: