13 mars 2009

Köa till U2-biljetter

I morse var det så dags, efter fyra års väntan ställde jag mig ut i morgonkylan 06:30 i hopp om att hinna köpa några U2-biljetter innan de tog slut. Jag var inte först på plats, de första hade anlänt 23:15 kvällen innan. Men med könummer 42 (som ju är livets mening enligt vissa) på handen tyckte jag ändå att chansen fanns. Och kan ni tänka er, fyra timmar senare åker jag från biljetttanten med färska ståplatsbiljetter till årets musikhändelse – U2 360˚ live på Ullevi!

Kombinationen gamla ståpälsnummer och nya kioskvältare kan göra denna konsert hur bra som helst. Ska bli spännande att se scenkonstruktionen också. Bono får hålla sig undan James Hetfield så han inte bli magsjuksmittad...

Platsnummer 42 i min hand.











Eller vad står det egentligen?

Inga kommentarer: